Hundelykkes personvernerklæring

Denne personvernerklæringen er formulert med utgangspunkt i Datatilsynets veileder, og gir deg informasjon om hvordan Hundelykke Atferdssenter og Hundelykke AS (som organisasjon bak nettstedene www.hundelykke.no og www.hundelykkelig.no ) samler inn, behandler og bruker de personopplysningene du gir oss.

Hvem er ansvarlig for håndteringen av informasjonen?

Tonje Hennig er eier og daglig leder er hovedansvarlig for håndteringen av dine opplysninger, og sørger kontinuerlig for å oppdatere sine ansatte om de rutiner som foreligger for behandling av personopplysninger som Hundelykke Atferdssenter og Hundelykke AS skal håndtere.

Vi samler inn data via kurspåmeldinger, nyhetsbrev, medlemsportalen, mailer du sender oss eller via kontaktskjema på nettsiden eller Facebook inc.

På vår online plattform Hundelykkelig.no vil det være mulig å registrere en kundekonto. Dette er ikke nødvendig for å handle her eller være aktiv i felleskapet, men ved å oppgi mobilnummer, e-post adresse, navn og postnummer, vil du slippe å fylle inn alle personopplysningene dine neste gang du handler hos oss. Du vil også få tilgang til din kjøpshistorikk, og ha en bruker når du benytter forumene våre.

Hva trenger vi informasjonen til?

Ved all kontakt du har til oss vil det være nødvendig for oss med et minimum av informasjon for å kunne hjelpe deg. Det vi oftest trenger informasjon om er f eks navnet ditt, adresse, e-postadresse, telefon nummer, finansiell informasjon eller IP-adresse. I alle tilfeller er det informasjon som er nødvendig for oss å ha for at du skal kunne melde deg på kurs, seminar, foredrag, nyhetsbrev, medlemsportal eller annen aktivitet hos oss.

*Kurspåmelding via kontaktskjema eller e-post – Vi trenger kun de aller nødvendigste opplysninger for å kunne kontakte deg i løpet av kurset, sende informasjon eller teori eller annen relevant informasjon om det kurset du er påmeldt eller går.

*Påmelding til Nyhetsbrev – Det vil kun bli sendt ut informasjon du selv har bedt om å innmeldingen, og dette er det vi bruker din informasjon til. Din e-post adresse vil ikke deles med andre og blir slettet når du sier opp abonnementet.

*Påmelding Online kurs, medlemsportal og webinar – På disse kursene foregår det meste på nett, vi trenger da dine opplysninger for å lage bruker til deg så du får tilgang til de moduler og videoer du har bestilt og betalt for.

Data blir logget i den hensikt i å optimalisere nettstedet for å øke brukervennligheten for våre besøkende. En informasjonskapsel (cookie) er en liten datafil som lagres i nettleseren på datamaskinen din. Den husker hvilke produkter du legger i handlekurven, og hvor mange du har valgt av hvert produkt slik at du slipper å starte på nytt hvis du blir avbrutt i handlingen.

Informasjonskapsler henter også inn informasjon som hjelper oss med å forbedre nettsiden, slik at kundene våre skal få en så god brukeropplevelse som mulig. Blant annet registreres hvilke nettsider som sender brukere inn på siden vår, hvor mange som besøker oss, og hvilke sider som er populære. Vi har kun mulighet til å se statistikk, ikke den enkeltes brukermønster. For å gi riktig format på visningen av siden vår, registreres også hva slags enhet som brukes (mobil/PC).

En såkalt «permanent informasjonskapsel» kan i tillegg kjenne deg igjen neste gang du besøker nettbutikken vår, men hvis du ønsker det kan du slette informasjonskapsler i nettleseren din etter at du har gjennomført bestillingen.

Dette er standard teknologi som benyttes på de fleste nettsteder i dag. Flertallet av nettlesere som Internet Explorer, Safari og Chrome er innstilt til å akseptere informasjonskapsler automatisk. Ønsker du ikke at slik informasjon skal lagres i din nettleser må du selv gå inn i innstillingene i den aktuelle nettleseren og deaktivere denne funksjonaliteten. Merk at denne innstillingen kan føre til at enkelte nettsteder ikke fungerer optimalt.

Hvordan og hvor lenge vil din informasjon lagres hos oss?

Vi vil holde på regnskapsbilag og betalingsinformasjon i 5 år slik loven krever (vårt regnskapsbyrå er Sanden Økonomi AS), men personlig informasjon blir slettet rutinemessig inneværende år. Har du registrert deg på våre Nyhetsbrev, har vi dine opplysninger så lenge du ikke selv gir oss beskjed om at du ønsker å slettes fra mailinglisten, eller sletter deg selv via avmeldingsknappen.
Det samme gjelder medlemsskap i vår nettportal, du betaler pr påbegynte måned men kan melde deg av når du selv ønsker. Sletting skjer rutinemessig ved årlig gjennomgang av hver enkelt database, og vi lagrer kun pålagt informasjon.

Alle dine opplysninger arkiveres i vår lukkede database, de eneste som har tilgang er våre samarbeidspartnere som tar seg av det som har med regnskap og betalinger å gjøre.

Hvordan kan jeg slette dataen min?

Du kan slette din profil ved å gå til denne siden: https://www.hundelykke.no/slett-din-konto/

Du må være innlogget for å slette profilen. Hvis du ønsker å slette din offline data kan du kontakte oss på email: tonje@hundelykke.no

Hvordan slette Facebook app data (for login)
Logg deg inn på din facebook profil. Gå til Settings -> Security and login -> Apps and websites
Velg Hundelykke og slett tilgangen til appen.

Samtykke og sikkerhet

Ditt samtykke er frivillig. Hvis du skulle angre har du alltid mulighet for å trekke ditt samtykke tilbake. Det er frivillig å gi oss dine opplysninger, men vi har påmelding på nettsiden både for kurs hos Hundelykke Atferdssenter og for online kurs hos Hundelykkelig.no, og dermed er vi avhengig av din betalingsinformasjon for å kunne få registrert påmeldingen din. Online kursene har ofte moduler som du trenger pålogging og brukernavn for å benytte, så her er vi også nødt til å ha den informasjonen som etterspørres i påmeldingsskjemaet for å gi deg tilgangen du har bestilt og betalt for.

Våre medarbeidere følger våre interne prosedyrer for håndtering av persondata, dette for å kunne beskytte dine personopplysninger på best mulig måte.

Vi forsøker til enhver tid å sikre beskyttelse mot virus, men en risiko vil det alltid være og Hundelykke Atferdssenter/Hundelykke AS kan ikke gi garanti for at det ikke kan oppstå noe uforutsett, som virus eller driftsforstyrrelser eller annet, og tap av data eller informasjon som følge av slike hendelser kan vi ikke stå ansvarlige for.
Vi anbefaler å beskytte deg ved å installere antivirus software på din pc eller mac, og oppdatere denne fortløpende for å hindre problemer.

Hvilke personopplysninger bruker vi?

Kun de opplysningen du har gitt oss via e-post påmelding, Nyhetsbrev eller påmelding via kontaktskjema. Dette er:
*Navn og adresse
*Telefonnummer

*Betalingsadresse
*E-postadresse
*Betalingsinformasjon
*Informasjon om hundens navn, rase og alder
*Eventuell mer utfyllende informasjon om hunden der dette er nødvendig

Du kan når som helst kontakte oss for å få en oversikt over de opplysningene vi har om deg til enhver tid, mail til tonje@hundelykke.no for kopi av dine opplysninger.

Utleveres opplysningene til tredjeparter?

Vi samarbeider med tre eksterne selskaper pr i dag; Zettle AB og Stripe for betalingsløsning og Facebook inc. Kredittinformasjon lagres ikke på vår server, alle kjøp går via Zettle AB eller Stripe sitt betalingssystem som er sikkert og garanterer databeskyttelse. Våre øvrige betalingsprosedyrer er utsendelse av mailfaktura, og her benytter vi regnskapssystemet Fiken AS.

Kontaktinformasjon

Har du spørsmål vedrørende personvernregler eller dine opplysninger hos oss, vennligst kontakt Tonje CK Hennig på e-post tonje@hundelykke.no